Česta pitanja

Članstvo i članarina

Imam li pravo na članstvo u Gradskoj knjižnici Solin ako mi je prebivalište u nekom drugom gradu?

Možete biti član ako imate prebivalište bilo gdje u Republici Hrvatskoj.  Jednako pravo imaju i strani državljani.

Koji su dokumenti potrebni za prvi upis u Knjižnicu i obnovu članstva?

Odrasli

Za prvi upis u Knjižnicu potrebno je predočiti osobnu iskaznicu, putovnicu ili neki drugi osobni identifikacijski dokument s fotografijom.

Djeca

Maloljetne osobe koje imaju između 15 i 18 godina mogu dati na uvid vlastiti identifikacijski dokument ili roditeljev/starateljev.

Mlađi od 14 godina predočuju roditeljev/starateljev dokument. 

Mogu li se članarina i zakasnina platiti karticom?

Da, karticom je moguće platiti u Središnjoj i svim našim ograncima

Što je osim predočenja dokumenata nužno da bi upis u Knjižnicu bio cjelovit?

Pri upisu se ispunjava pristupnica. Ako je osoba maloljetna, potpisuje ju roditelj ili staratelj. Upisuje li se u Knjižnicu dijete mlađe od 14 godina, obavezna je i prisutnost roditelja ili staratelja.

Za brži postupak učlanjenja možete preuzeti pristupnicu za upis i s ispunjenom pristupnicom doći u Knjižnicu:

  • djeca i mladi do 18 godina (link za Pristupnica za maloljetne)
  • odrasli (link za Pristupnica)

Prosljeđuju li se moji osobni podaci trećoj strani?

Ne, Vaši se podaci prikupljaju i obrađuju isključivo sa svrhom redovnoga knjižničnog poslovanja i dalje se ne prosljeđuju.

Koliko traje članarina?

Članarina traje godinu dana od dana upisa.

Moram li uvijek imati člansku iskaznicu prilikom dolaska u Knjižnicu?

Da, iskaznica je Vaš članski identifikacijski dokument i potrebna Vam je za posudbu i vraćanje knjiga kao i ostvarivanje drugih usluga u Knjižnici.

Izgubim li člansku iskaznicu Knjižnice, je li u redu ubuduće umjesto nje prilikom posudbe predočavati osobnu iskaznicu?

Ne, već u tom slučaju treba prijaviti knjižničaru gubitak članske iskaznice. Izrada nove se plaća prema važećem Cjeniku usluga.

Ako se dogodila krađa iskaznice, također se obratite djelatniku.

Učlanim li se u Središnju knjižnicu, smijem li koristiti i usluge u ograncima ili se tamo zasebno upisujem?

Upišete li se u Središnju knjižnicu, članstvo vrijedi u bilo kojem ogranku. Isto je i  u obrnutom slučaju.

Trebam li se učlaniti u Knjižnicu ako mi samo jedanput treba knjiga za posudbu?

Nije se potrebno učlaniti, ali se knjiga smije koristiti samo u Knjižnici. Nužno je djelatniku Knjižnice predočiti osobni identifikacijski dokument.

Je li članarina besplatna za djecu predškolske i školske dobi?

Za svu djecu od rođenja do navršene 3. godine članarina je besplatna.

Posudba

Koliko se knjiga istovremeno smije posuditi?

Redovni korisnici Istovremeno mogu posuditi ukupno 6 naslova knjižnične građe, od čega najviše tri naslova knjižne građe i tri elektroničke građe

Članarina plus Istovremeno mogu posuditi ukupno 9 naslova knjižnične građe, od čega najviše šest naslova knjižne građe i tri elektroničke građe

Je li dozvoljeno posuditi dva primjerka istoga naslova knjižnične građe?

Nije dozvoljeno posuditi dva primjerka istoga naslova.

Pišem domaću zadaću. Treba mi nekoliko knjiga, ali nema smisla posuditi ih i nositi kući jer ih neću u cijelosti čitati niti poslije rabiti. Postoji li prostor u Knjižnici koji je predviđen za privremeno korištenje literature i pisanje zadaća?

Da, u Knjižnici su čitaonice u kojima se može koristiti knjižnična građa te pisati zadaće, seminari, diplomski radovi itd. Prilikom ulaska treba predočiti člansku iskaznicu djelatniku ustanove.

Smijem li svaku knjigu posuditi izvan Knjižnice?

Izvan Knjižnice ne posuđuju se građa Zavičajne zbirke, zbirke Rara, novine, časopisi, leksikoni, enciklopedije i ostala građa prema procjeni Stručnoga vijeća Knjižnice.

Ako mi je za važan seminar potrebna knjiga koju Gradska knjižnica Solin ne posjeduje, postoji li opcija međuknjižnične posudbe?

Da, međuknjižnična je posudba moguća . Uvjeti i rok posudbe građe ovise o pravilima međuknjižnične posudbe knjižnice iz koje je građa posuđena

Je li dozvoljeno posuđivati knjige za svoje dijete ako na njega glasi članska iskaznica?

Ako je dijete član Knjižnice, Vi kao roditelj/skrbnik smijete posuđivati građu za njega uz predočenje djetetove članske iskaznice.

Ako sam član Knjižnice, smijem li svoju iskaznicu povremeno dati članovima obitelji i prijateljima kako bi i oni mogli koristiti usluge?

Nažalost, nije dozvoljeno bilo kome povremeno dati iskaznicu; koristite je samo Vi.

Rok posudbe i povrat građe

Koji je rok posudbe knjiga?

Rok posudbe knjiga je 21 dan

Smije li se produžiti rok posudbe građe i na koji način?

Rok posudbe knjižne građe može se tri puta produžiti najkasnije dan prije isteka. Produženje je moguće obaviti osobnim dolaskom, telefonski, slanjem elektroničke pošte ili aplikacijom eZaKi.

Rok posudbe se ne može produžiti ako je knjiga rezervirana.

Koliko ću morati platiti zakasninu ako zaboravim produžiti rok posudbe jedne ili više knjiga?

Zakasnina se obračunava po jedinici knjižne građe i po danima kašnjenja prema Cjeniku. Primjerice, ukoliko deset dana kasnite s vraćanjem jedne knjige, zakasnina će iznositi 1 eur , a ukoliko deset dana kasnite s vraćanjem tri knjige, zakasnina će iznositi 3 eura. 

Zašto mi je naplaćena zakasnina za povrat knjige, a dogovoreno je produženje roka posudbe?

Ako član zatraži produženje roka posudbe nakon isteka, obračunava se zakasnina u razdoblju između dana isteka i dana zahtjeva za produženjem roka.

Treba li se knjižnična građa posuđena u ogranku Knjižnice nužno tamo i vratiti ili se može vratiti i u Središnju knjižnicu?

Knjižnična se građa treba vratiti u Središnju knjižnicu samo ako je tamo posuđena, a isto pravilo vrijedi i za ogranke.

Rok posudbe mi je istekao na blagdan u subotu. Hoću li u ponedjeljak platiti zakasninu?

Nećete platiti zakasninu jer ju knjižnični program ne obračunava u slučaju neradne subote i nedjelje.

Smije li se posuditi nova knjižnična građa ako za prethodno vraćenu dugujemo zakasninu?

Najprije se treba podmiriti zakasnina, a tek se potom može posuđivati druga knjižnična građa.

Rezervacije

Kako mogu rezervirati građu koja trenutno nije dostupna?

Rezervacija je moguća telefonskim putem, osobno u Knjižnici, elektroničkom poštom ili aplikacijom eZaKi.

Koji je rok za preuzimanje rezervirane građe i plaća li se rezervacija?

Rok za preuzimanje je tri radna dana, a rezervacija se plaća 0,40 eura. 

Kako ćete me obavijestiti o dospijeću rezervirane građe?

Obavijestit ćemo Vas telefonskim pozivom ili elektroničkom poštom, ovisno o dogovoru.

E-katalog

Može li se i na koji način samostalno provjeriti dostupnost neke građe, bez telefonskog poziva ili dolaska u Knjižnicu?

Moguće je samostalno provjeriti dostupnost građe korištenjem e-kataloga koji se nalazi na mrežnoj stranici Gradske knjižnice Solin. Građa se pretražuje po naslovu, autoru, ključnim riječima i drugim pristupnim riječima. Rezultat pretrage pokazuje naslove građe vezane uz riječi koje ste upisali u polje za pretraživanje. Otvaranjem pojedinog naslova, zelenom je kvačicom istaknuto je li jedinica dostupna u knjižnici i piše na kojoj se lokaciji/ogranku nalazi.

U e-katalogu Knjižnice vidim da je knjiga koju želim dostupna, ali ne nalazim je na polici. Je li katalog pouzdan?

Ako ne možete naći knjigu na polici, obratite se knjižničarima. Neki se primjerci knjiga nalaze u spremištu ili su tek vraćeni pa ih još nismo stigli staviti na mjesto.

Mogu li vidjeti na mrežnoj stranici Knjižnice koliko trenutno imam posuđenih jedinica građe i kad ih trebam vratiti?

To je moguće koristeći aplikaciju eZaKi ili na našoj web stranici. Prijavite se i imat ćete uvid u broj posuđenih jedinica građe, naslove i datume povrata.

Kako doći do informacije o povijesti posuđenih naslova?

Kad pristupite svom korisničkom računu, možete vidjeti i povijest posuđenih naslova.

Korištenje računala i interneta

Dozvoljava li se korištenje vlastitoga prijenosnog računala u Knjižnici?

U Knjižnici je dozvoljeno koristiti vlastito prijenosno računalo.

Ima li knjižnica bežični pristup internetu?

Knjižnica ima bežični pristup internetu, a za pristupne podatke (korisničko ime, lozinka) obratite se knjižničaru.

Plaća li se korištenje interneta na računalu u Knjižnici?

Korištenje interneta na računalu u Knjižnici za članove je prvih pola sata besplatno.

Ostali korištenje računala, odnosno interneta plaćaju prema Cjeniku usluga.

Nudi li se u Knjižnici usluga fotokopiranja i skeniranja stranica knjige?

U Knjižnici je moguće fotokopirati i skenirati dijelove građe u skladu sa Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima. Usluga se naplaćuje prema Cjeniku.

Što moram poduzeti ako izgubim ili oštetim knjižničnu građu?

U slučaju oštećenja lii gubitka potrebno je platiti novčanu naknadu (prema nabavnoj cijeni građe). 

Imam kod kuće knjige, ali mi više nisu potrebne. Smijem li ih darovati Knjižnici?

Knjižnica prima darovane knjige isključivo ako postoji potreba za njima. Molimo Vas da najprije pročitajte smjernice za darovanje građe iz kojih ćete saznati više o prikladnosti ponuđene građe, postupku darovanja, zaprimanju i vlasništvu.

Aplikacija eZaki

Koje mogućnosti nudi aplikacija eZaki ?

U Aplikaciji eZaki možete se upisati i obnoviti članstvo, plaćati bankovnim karticama, koristiti svoju digitalnu člansku iskaznicu, provjeriti status svojih posudbi i rezervacija, produžiti ih i slično. Putem aplikacije eZaki možete posuditi i preuzeti e-knjigu.

Kako mogu preuzeti aplikaciju eZaki ?

U Aplikacija eZaki može se preuzeti s mrežnih stranica Gradske knjižnice Solin na mobilne uređaje i tablete s operativnim sustavima Android i iOS te računala s operativnim sustavima Windows i macOS(putem mrežnih preglednika Google Chrome, Samsung Internet, Microsoft Edge ili Safari). Aplikacija je dostupna za korištenje i bez preuzimanja, izravno na mrežnim stranicama Kataloga Gradske knjižnice Solin.

Zašto sustav javlja da je profil nepoznat?

Sustav javlja da je profil nepoznat u slučajevima kada registracija nije dovršena do kraja. Potrebno je odraditi sve korake registracije da biste bili uspješno prijavljeni.

Pokušavam se prijaviti, no sustav javlja da je profil privremeno blokiran.

Profil se blokira ako ste 5 puta uzastopno unijeli krivu zaporku. Blokada traje 5 minuta, nakon čega možete pokušati ponovno se prijaviti.

Što znači “Invalid token” poruka sustava?

Ova poruka sustava javlja se kada u nekoliko navrata pokušavate promijeniti zaporku, ali za potvrdu niste koristili poveznicu iz posljednjeg e-maila pristiglog u sandučić e-pošte, već neku iz prethodnih e-mailova.

Član sam knjižnice, ali ne vidim svoje podatke nakon registracije u aplikaciji eZaKi.

Provjerite jeste li se registrirali u aplikaciju s istom e-adresom koju ste naveli u svojim podacima u knjižnici. U slučaju da se e-adrese razlikuju, odaberite Povezivanje članstva te unesite broj iskaznice i PIN koji možete dobiti u knjižnici.

Što je korisnički PIN i kako ga mogu dobiti?

PIN služi za povezivanje članstva nakon registracije i prijave te povezivanja članstva.

Ako već imate članstvo u knjižnici, ali ste se registrirali adresom e-pošte koja nije vezana za članski broj, prilikom prve prijave u aplikaciju odaberite Povezivanje članstva.

Povezivanje se vrši unosom broja iskaznice i PIN-a.

PIN možete zatražiti osobno u knjižnici uz predočenje članske iskaznice i osobnog dokumenta ili online (na e-adresu: posudba@knjiznicasolin.hr pošaljite ime i prezime, članski broj i OIB). 

Podatak o PIN-u nalazi se i u Podacima o članu u aplikaciji eZaKi.

Važno! Na jedan profil odrasli član može povezati i članske brojeve djece mlađe od 15 godina. Na jedan profil ne mogu biti povezani članski brojevi više odraslih osoba.

Prilikom dolaska u knjižnicu prijavio sam promjenu e-adrese i više se ne uspijevam prijaviti u aplikaciju.

Ako želite koristiti drugačiju e-adresu vezanu za svoje članstvo, u aplikaciju se trebate ponovno registrirati s tom, novom adresom koju ste prijavili u knjižnici.

Imam dvoje djece, profil jednog djeteta sam povezao sa svojim profilom, ali profil drugog djeteta ne uspijevam.

Ako e-adresu drugog djeteta nije e-adresa koju roditelj koristi u aplikaciji ili nije upisana, treba je uskladiti. Također, profil djece starije od 15 godina ne može biti povezan s profilom roditelja, već se mora samostalno registrirati u aplikaciju sa svojom e-adresom.

Kako mogu upisati dijete online, a nisam član knjižnice?

Potrebno je registrirati se u aplikaciji, potom prijaviti i na početnoj stranici odabrati Upis te unijeti djetetove podatke

Zašto ne vidim svoj profil, nego samo djetetov?

U gornjem desnom kutu nalazi se padajući izbornik u kojem možete odabrati željeni profil.

Scroll to Top