Rodio se u Solinu 1921., diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1948., a specijalni tečaj slikarstva završio je 1958. kod Ljube Babića. Bio je suradnik Majstorske radionice Krste Hegedušića (1950. – 1952.), nastavnik i ravnatelj Škole primijenjene umjetnosti (1952.-1962.), a zatim profesor na Akademiji likovnih umjetnosti.
Dalibor Parać radio je crteže i slike s temama iz 2. svjetskog rata među kojima su mu najpoznatiji radovi “Masovno hapšenje” (1945.) “Hrvatski arsenal” (1944.), “Pogreb ruskog Seržana” (1945.) i dr.
U ranim portretima, mrtvim prirodama i kompozicijama iz života ljudi Dalmatinske zagore, Parać je sažetošću forme postizao izražajnost likova, nakon čega slika u duhu lirske apstrakcije ostajući i dalje zaokupljen mediteranskim zavičajem. Parać je na iskustvima tzv. apstraktnoga pejsaža postigao dojmove koji se odlikuju pikturalnom čistoćom i dramatičnošću ozračja, a o čemu svjedoče njegova antologijska djela “Proljetni ekvinocij” (1976.), “Litica” (1979.) te “Flora” (1981.)
U novijim kompozicijama na koloristički slobodan, plošno-linearan način obradio je likove u imaginarnim, odnosno senzacionalnim situacijama što pokazuju njegova djela “Domjenak” (1983), “Modro jutro” (1984) , “Nagovaranje” (1985.) “Mladenka” (1988.).
Dalibor Parać samostalno je izlagao u Zagrebu, Splitu, Rovinju, Hvaru, Karlovcu, Skopju i Ljubljani. Umro je u Zagrebu, 13. veljače 2009. godine.
(Izvor: http://www.ezadar.hr/)
D. Parać: Proljetni ekvinocij
(Izvor: Enciklopedija hrvatske umjetnosti : sv.2. – Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 1996.)
D. Parać: Vrijeme jematve
(Izvor: www.galerija-grubic.hr)